Många pratar om innehåll, få skapar det.

Många pratar om innehåll, få skapar det.

Vilka värderingar har ditt företag? Vad brinner ni för? Varför ska konsumenterna bry sig om just ditt företag?

 

När kunderna allt oftare väljer att handla med företag som har tydliga värderingar behöver varje företag berätta var de står i frågor som rör miljöpåverkan, jämställdhet, mångfald och andra viktiga samhällsfrågor.

 

Vi använder ordets makt för att ditt företag ska kunna berätta om sina värderingar.

 

En av våra arbetsmodeller är att samarbeta med kända författare för att ta fram nyskrivna texter. Få ord som bär på stora berättelser. Berättelser som får folk att sätta kaffet i halsen. Som väcker ilska, tårar eller skratt, men aldrig lämnar någon likgiltig.

 

Vinnarna är transparenta och samhällsengagerade.

 

Idag är alla sändare; kunder, personal, press och företagsledare. De företag som har modet att satsa på intressant innehåll, genomtänkta idéer och långsiktiga strategier klarar sig bättre i den nya öppenheten.

 

De företag som arbetar aktivt med värderingar är helt enkelt lyckligare företag. De får mer engagerade medarbetare och större lojalitet hos sina kunder.

 

Världen kräver nya lösningar.

 

Och företag behöver kommunicera på ett nytt sätt. Därför arbetar vi efter en innovativ kommunikationsmodell. Ska saker och ting hända, måste människor först reagera känslomässigt. Sedan få en plan att agera efter.

 

Det är just så Beautiful Stories arbetar. Vi skapar intressanta berättelser och ser vi till att innehållet och budskapet blir spritt, läst och omdebatterat.