Så här fungerar det

Många pratar om innehåll, få skapar det.

Vilka värderingar har ditt företag? Vad brinner ni för? Varför ska konsumenterna bry sig om just ditt företag?

När kunderna allt oftare väljer att handla med företag som har tydliga värderingar behöver varje företag berätta var de står i frågor som rör miljöpåverkan, jämställdhet, mångfald och andra viktiga samhällsfrågor.

Vi använder ordets makt för att ditt företag ska kunna berätta om sina värderingar.

Vi samarbetar med kända författare för att ta fram nyskrivna texter. Få ord som bär på stora berättelser.

Berättelser som får folk att sätta kaffet i halsen. Som väcker ilska, tårar eller skratt, men aldrig lämnar någon likgiltig.

Vinnarna är transparenta och samhällsengagerade.

Idag är alla sändare; kunder, personal, press och företagsledare. De företag som har modet att satsa på intressant innehåll, genomtänkta idéer och långsiktiga strategier klarar sig bättre i den nya öppenheten.

De företag som arbetar aktivt med värderingar är helt enkelt lyckligare företag. De får mer engagerade medarbetare och större lojalitet hos sina kunder.

Världen kräver nya lösningar.

Och företag behöver kommunicera på ett nytt sätt. Därför arbetar vi efter en innovativ kommunikationsmodell.

Ska saker och ting hända, måste människor först reagera känslomässigt. Sedan få en plan att agera efter.

Det är just så Beautiful Stories arbetar. Vi utgår från ett litterärt verk för att skapa intressanta berättelser. Sedan ser vi till att innehållet och budskapet i texten blir spritt, läst och omdebatterat.

 

Nytt sätt att arbeta kreativt.

Vi har två team:

– Beautiful Stories: Erfarna strateger, kommunikatörer, formgivare och kreatörer.

– Never ending story: En grupp unga, samhällsengagerade människor som vuxit upp med sociala medier.

Vi samarbetar på ett strukturerat sätt för att ge bra budskap vingar på webben.

Vår modell är sympatisk och lätt att jobba i. 

Så här arbetar Beautiful Stories:

  • Tillsammans tar vi fram en brief där företagets mål med kommunikationen är tydlig.
  • Vi väljer en uppskattad författare som kan gestalta och dramatisera ämnet med skärpa och nerv.
  • Briefen till författaren sker genom ett fördjupande samtal där vi tillsammans med företagets nyckelpersoner undersöker ämnet: var ligger dramatiken? Hur långt kan vi gå?
  • Texten levereras kanaloberoende. Manuset kan ligga till grund för traditionell eller digital media, film, radio, podcast.
  • Vi kopplar in ”Never ending story” – en digitalt driven grupp med unga samhällsengagerade personer. I en egen idéprocess genereras idéer på hur texten ska bli läst och innehållet uppfattat. Ett antal sociala objekt ingår alltid.
  • Erfarna kreatörer utvärderar och förfinar de bästa idéerna.
  • AD, copy och webbstrateg visualiserar alla kampanjenheter i skisser.
  • Vi presenterar kampanjen så framarbetat att kampanjen kan starta när du vill efter presentationen.